Copilasul.com - fabulele cele mai alese - portalul parintilor - mamici si tatici fabule pentru copii - copilul meu, parinti (mama si tata) vreau sa cresc mare si sanatos

pentru organizare si orientare - Fa asa, mal si lac, constructorul harnic, zboara, innoata - jocuri de organizare





ARATA CE ITI SPUN
Copiii sunt dispusi in formatie de semicerc. In fata lor, la citiva metri distanta (pentru ,a fi vazuta bine de toti copiii),, sta educatoarea. Dupa comanda de incepere a jocului, educatoarea le spune copiilor: „Fiti atenti!", apoi ridica miina,, indicind prin gest si cuvint o parte a corpului. De exemplu : „arata nasul!". Ea poate sa-i pacaleasca pe copii aratindu-le prin gest alta parte a corpului decat cea indicata verbal, insa ei sunt obligati sa puna degetul pe locul indicat prin cuvinte.. Acela care greseste, luindu-se dupa miscarile educatoarei, nu dupa cuvintele sale, este penalizat (pus sa execute niste miscari saiu sa pronunte onomatopee care sa-i amuze pe toti copiii (in nici un caz nu vor fi pusi sa execute pedepse umilitoare).

FA ASTA, FA ASA
Grupa este dispusa ca la jocul precedent. Atit la comanda de incepere a jocului, cit si pe parcurs, educatoarea executa mai multe exercitii usoare, insotite de cuvintele ; „Fa asta, fa asa!". Din cand in cand, se schimba comanda, pronuntind cuvintele „Fa asta" insotite de alte exercitii. Copiii trebuie sa fie atenti la ceea ce spune educatoarea. Dupa ce au vazut exercitiile efectuate de educatoare, copiii trebuie sa le execute numai pe acelea pe care le-a prezentat ea, impreuna cu cuvintele „Fa asta, fa asa!".
Cei care reproduc exercitiile efectuate la incepuit pe ¦cuvintele : „Fa asta !" vor primi pedepse usoare.

MAL Sl LAC
Toti copiii sunt asezati in jurul unui cerc, desenat pe sol. Interiorul cercului reprezinta „lacul", iar conturul „malul". Educatoarea (sau un copil mai istet) este conducatorul jocului, care da semnalul de incepere si rosteste din cand in cand unul din cuvintele: „lac!" sau „mal!". Daca spune: „lac!" copiii care sunt pe „mal" trebuie sa depaseasca linia cercului si sa intre in „lac", iar daca spune: „mal!" si copiii se afla in ,,lac" ei trebuie sa treaca pe locul indicat. Daca se comanda „lac!" si copiii se aflau deja in „lac", Jar unii gresesc, retragindu-se pe „mal", acestia sunt eliminati si jocul continua pana ce ramin citiva copii care sunt declarati castigatori.

CONSTRUCTORUL HARNIC
Copiii stau pe scaunele, in formatie de cerc, si fiecare primeste numele materialelor, uneltelor sau al altor obiecte existente pe un santier de oonstnuotie, de exemplu : macara, schela, caramizi, viar, pietris, nisip, piatra, caldare, mistrie, topor, usa, fereastra etc. In mijlocul lor se plaseaza un copiii care povesteste despre o cladire pe care o construieste, emun-tind obiectele necesare unul dupa altul. Acela care poarta denumirea respectiva se ridica de pe scaun si trece langa constructor.
Constructorul poate anunta: „Am terminat constructia!" La auzul acestor cuvinte, toti copiii alearga sa ocupe cite un scaunel. Cel ce a ramas fara loc, devine constructor si jocul continua la fel.

ZBOARA, ZBOARA
Copiii sunt dispusi in formatie de semicerc, in pozitia asezat incrucisat ou miiniie sprijinite pe genunchi. In fata lor, pe un scaunel, sta educatoarea. La inceperea jocului ea misca alternativ degetele aratatoare ale miinilor, in sus sau in jos pe genunchi, spunand : „Zboara, zboara". Ea trebuie sa adauge dupa mai multe repetari (in aceasta forma) numele unei pasari sau al unui aparat care zboara, de exemplu : „randunica zboara!", „avionul zboaira!". Capiii imita miscarile educatoarei si repeta in cor cuvintele : „.randunica zboara!", imrtind zborul ei. Daca educatoarea vrea sa verifice atentia copiilor, in loc de aceste cuvinte poiaite spune : „catelul zboara". Atunci copiii nu trebuie sa ridice mainile, ci sa spuna in cor : „catelul nu zboara !".
Copiii care gresesc sunt pusi sa execute miscari cit mai hazlii.

ÎNOATA, ÎNOATA ! (VARIANTA)
Acelasi joc, cu deosebirea ca in loc de „Zboara, zboara", conducatorul jocului trebuie sa spuna „inoata, inoata!", denumind apoi animalele oare inoalta, sau care nu inotata pentru a incerca sa-i pacaleasca pe copii, verifkandu-le totodata gradul de concentrare a atentiei.






Politica de confidentialitate
Copilasul.com - portalul parintilor si al copiilor - home | contact | parteneri
Home - Copilasul.com Contact