Preconceptia |
Sarcina |
Nasterea |
Copilul sugar - bebelusul |
Copilasul 1 - 2 ani |
Copilasul 2 - 3 ani |
Copilul 3 - 6 ani |
Copilul 6 - 11 ani |
Adolescenta |
|
|
PASARILE Sl COLIVIA
Educatoarea cu o treime din efectivul grupei formeaza un cerc, cu fata
spre interior, tinindu-se de mina, ei reprezinta „colivia".
Ceilalti sunt raspinditi pe teren si reprezinta „pasarelele"
(fig. 36).
La comanda educatoarei : „Colivia se deschide, zburati pasarelelor
si nu va lasati prinse!" Copiii care formeaza „colivia"
ridica bratele, iar „pasarelele" se deplaseaza in alergare
atit prin sala, cit si prin cerc. La urmatoarea comanda :
„Colivia s-ia inchis!" copiii care reprezinta „colivia"
coboara bratele si se ghemuiesc. Cei care se gasesc in interiorul
cercului sunt declarati prinsi si se alatura celor care formeaza
„colivia".
Jocul continua pana cand sunt prinse toate pasarelele,
apoi educatoarea schimba rolurile intre jucatori.
BATISTUTA
Copiii sunt asezati in formatie de cerc, cu fata spre centru,
stind departat cu miinile la spate. Educatoarea alege un copil
caruia ii da o batistuta. La semnalul de incepere a jocului,
acesta alearga in jurul cercului, prin exterior, si lasa batistuta
la spatele unui copil, fara ca acesta sa simta si isi continua alergarea.
Daca cel caruia i s-a pus batistuta nu a simtit, iar celalalt ajunge din
nou in spatele lui, ia batista si il loveste usor pe spate.
Copilul lovit trebuie sa alerge si sa inconjure cercul pana cand ajunge din nou la locul sau. „Provocatorul" alearga
mai departe si lasa batistuta la spatele altuia. Daca acesta simte, trebuie
sa o ridice imediat si sa alerge dupa „provocator". Daca reuseste
sa-l loveasca inainte de a ajunge la looul unde a pus batistuta,
ii da batistuta si-si reocupa locul ; in caz contrar, locul
il ocupa „provocatorul", iar el continua sa alerge si
sa puna batistuta altui copil s.a.m.d.
In timpul desfasurarii jocului, toti copiii cinta. Jocul se
termina atunci cand educatoarea considera ca este necesar.
VEVERITA Sl ALUNA
Copiii sunt organizati ca in jocul anterior. Educatoarea alege
un copil care reprezinta „veverita". El alearga in jurul
cercului si pune in mina unuia, la alegere, o aluna (o nuca, o ghinda,
o castana). Acela care primeste aluna alearga dupa „veverita",
care cauta sa ocupe looul ramas liber din cerc, inainte de a fi
prins de urmaritor. Daica e prins ramine mai departe „veverita".
Daca si a doua oara este'prins trece in mijlocul cercului unde va
sta intr-un picior pana cand o „veverita"
intra in cerc si ii pune aluna in mina.
COCOSUL IN CANEPA
Copiii sunt dispusi in formatie de cerc, cu miinile
la spate. In mijlocul cercului sta un copil, el reprezinta „cocosul
in cinepa", iar in afara formatiei este plasat
un alt copil. La comanda educatoarei acesta alearga prin exteriorul cercului,
se opreste in spatele unui copil si-l intreaba : „Cite
fuse ai facut ? Acesta ii raspunde : Unu, al doilea (ii spune
doua) s.a.m.d. Dupa ce ocoleste o data cercul, il intreaba,
atingindu-l pe un copil: „Vazutia-i cocosul meu ?" Copilul
raspunde : „Vazut in plaiu, manca malaiu".
BUNA ZIUA, VECINE !
Copiii sunt dispusi in formatie de cerc, cite doi, unul
in fata celuilalt, cu fata spre cenitnu. Cei din interiorul cercului
stau cu picioarele incrucisate si reprezinta „vecinii".
Un copil ales de educatoare alearga prin exteriorul cercului, se opreste
in spatele unei perechi, o atinge pe umar, apoi se -asaza in
locul lor. Pereidhea oare a fosit atinsa, alearga prin exteriorul cercului,
fiecare in directie opusa si cand se intalnesc
se opresc fata in fata, isi dau mina si isi ureaza
: „Buna ziua, vecine !" apoi continua alergarea pentru a ocupa
locul din spatele „vecinului" ramas singur si jocul continua.
DESCHIDETI FERESTRELE
Copiii sunt asezati in cerc, tinindu-se de miini.
Educatoarea alege un copil, care la comanda ei porneste in alergare
in interiorul cercului, atinge cu mina un coleg si aimiindoi
alearga in afara cercului, inconj'u,riindu-l de 3 ori.
A treia oara cel urmarit striga : Deschideti ferestrele !". In
acest timp copiii ridica bratele sus pentru a-i permite intrarea in
cerc. Daca reuseste, trece pe cerc alaturi de ceilalti, iar „urmaritorul"
continua jocul, fiind in centrul cercului. Daca ,,urmaritorul"
il atinge inainte de a intra in cerc cei doi inverseaza
rolurile intre ei.
Politica de confidentialitate |