Copilasul.com - fabulele cele mai alese - portalul parintilor - mamici si tatici fabule pentru copii - copilul meu, parinti (mama si tata) vreau sa cresc mare si sanatos

pentru alergare si intarire - Albina harnica, calaretii, panglicutele, avioanele, panglicutele - jocuri de miscare



ALBINA HARNICA

In doua parti opuse ale terenului de joc se traseaza „stupul" si „pajistea de flori". Copiii sunt raspinditi pe terenul de joc.
La comanda educaitioajrei : „Albinelor, sa alergam pe pajistea cu flori!", toti copiii alearga miscind bratele, imitind zborul albinelor si zumzetul lor spre locul indicat.
La comanda: „Hai la stupi", copiii alearga spre „stup", de data aceasta intrind prin locul marcat pentru intrarea in stup, „urdinis", in formatie pe un sir.
La comanda: „Albinelor, zburati spre soare!", ele ies din nou pe terenul de joc si jocul continua.

CALARETII

In cele patru .colturi ale salii (terenului de joc) se delimiteaza cite un loc care reprezinta „grajdul". In fiecare grajd se( plaseaza cite un „calaret". Ceilalti copii sunt raspinditi in interiorul spatiului de joc si reprezinta „caii". La semnalul educatoarei de incepere a jocului „calaretii" alearga sa prinda „caii" si sa-i aduca in „grajd" unde ii inseamna, Ie-gindu-le cite o banda la brat ca sa nu fuga. „Calul" care este insemnat cu banda rosie poate iesi din „grajd".
„Calaretul" care a prins mai multi „cai" este declarat cistigator.

PANGLICUTELE
Copiii sunt raspinditi pe tot terenul de joc, avind de brat legata o panglica colorata. Unul din ei, fara panglica, este „urmaritorul".
La comanda de incepere a jocului, toti copiii alearga, iar cei fara panglica incearca sa prinda pe unul dintre ei. Cel prins trebuie sa-i cedeze panglica, devenind „urmaritor". Ei pot scapa de „urmaritor" numai daca inainte de a fi loviti s-au ghemuit.
VARIANTA
Acelasi joc se poate desfasura cu 2 urmaritori, care poarta un semn distinct, de exemplu, unu o panglica rosie, celalalt verde, iar restul copiilor nu au nici un semn. „Urmaritorii" au marcate pe terenul de joc cite o casuta unde ii duc pe cei prinsi. „Urmaritorul" care a prins cei mai multi copii este declarat cistigator.

DE-A PRINSA
Conducatorul jocului se alege prin numaratoare. Acesta, marcheaza cu o linie locul de plecare si stabileste un punct care se numeste „loc de scapare". Participantii la joc stau pe un sir, cu spatele spre locul de scapare. Conducatorul, plasat in fata sirului, se adreseaza pe rind jucatorilor cu intrebarile de mai jos. Daca numarul jucatorilor e mai mic decat cel al intrebarilor, intrebarile se pun pe sarite.
— Unde te duci ?

— La Tecuci.
— Ce sa faci ?

— Cozonaci.
— Unde sezi ?

— Peste drum.
— Cum te cheama ?

— Nu stiu cum.
— Pazea acum.
cand conducatorul spune „pazea acum", tot sirul se indreapta in alergare spre „looul de scapare". Cel atins trece-„la prins" si pune intrebarile.

AVIOANELE
Copiii, asezati pe scaunele in semicerc, reprezinta „aviatorii", in fata lor sant infipte in pamaoit doua bastoane, de care se fixeaza o ghirlanda de stegulete colorate diferit, care reprezinta „avioanele" mai multor natiuni. Terenul de zbor, delimitat prin linii trasate pe sol, se afla in spatele ghirlandei de stegulete.
La inceperea jocului, educatoarea intreaba : „Aviatorii sunt gata de zbor?" Copiii, care reprezinta „aviatorii", raspund: „Gata!" Atunci ea comanda: „Porniti zborul!" ridicand un stegulet verde, semn ca se poate decola. „Aviatorii"» idioindu-se in picioare, alearga (zboara) cu bratele intinse lateral, imitand zgomotul motoarelor pe tot terenul, pana ¦cind educatoarea ridica un stegulet rosu, seminal la care „avioanele" revin la loc (aterizeaza).
Castigatori sant declarati „aviatorii" care au decolat si aterizat mai repede.

URSUL
Toti copiii sunt raspanditi pe terenul de joc. Intr-un colt al terenului se traseaza un cerc, oare reprezinta „barlogul ursului", in care se plaseaza un copil care are rolul „ursului". Ceilalti copii vin spre „birlog" spunand :

Vine ursul minios, Cu un dinte ruginos.
„Ursul" porneste dupa prada, alergind dupa copii cu intentia sa-i prinda. Este considerat prins acela oare a fost atins cu mina sau cu mainile inclestate de catre „urs". Copiii prinsi sunt adusi in „birlog" si jocul continua pana cand „ursul" prinde majoritatea copiilor.
VARIANTA
Acelasi joc, cu deosebire ca acela care a fost atins se prinde de mina cu „ursul" si pornesc impreuna la urmarire. Pe masura ce sunt prinsi mai multi copii, sirul poate fi impartit in doua. Jocul se termina cand toti copiii sant prinsi.




Politica de confidentialitate
Copilasul.com - portalul parintilor si al copiilor - home | contact | parteneri
Home - Copilasul.com Contact