Copilasul.com - fabulele cele mai alese - portalul parintilor - mamici si tatici fabule pentru copii - copilul meu, parinti (mama si tata) vreau sa cresc mare si sanatos

curiozitati stiinta - Stiati ca? - Cine a descoperit razele X?

Intr-o seara rece de decembrie (22 decembrie 1895), fizicianul german Wilhelm Conrad Rontgen a facut prima radiografie cu raze X a mainii sotiei sale.

Rontgen a facut descoperirea din pura intamplare: facea experimente utilizand tubul cu raze catodice. Si-a dat seama ca acest tub emitea niste raze deosebite, numite raze X din cauza originii lor misterioase, capabile sa treaca si prin pereti.

Rontgen a inteles importanta descoperirii sale si posibilele aplicatii ale acesteia in medicina, anticipand astfel radiologia. A observat ca razele invizibile traverseaza tesuturile moi cum ar fi pielea, dar se opresc in fata tesuturilor dense, cum ar fi oasele. Pentru studiile sale surprinzatoare, i s-a oferit in 1901 Premiul Nobel pentru Fizica.

Stiati ca...
Primul care a introdus simbolul X in algebra a fost Rene Descartes, filozof si matematician francez din sec. XVII, cunoscut si sub numele de Cartesio; a introdus pentru prima data litera X pentru a desemna necunoscutele din expresiile algebrice.

Politica de confidentialitate