Copilasul.com - fabulele cele mai alese - portalul parintilor - mamici si tatici fabule pentru copii - copilul meu, parinti (mama si tata) vreau sa cresc mare si sanatos
Navigare aproape doi ani
Preconceptia
Sarcina
Nasterea
Copilul sugar - bebelusul
Copilasul 1 - 2 ani
Copilasul 2 - 3 ani
Copilul 3 - 6 ani
Copilul 6 - 11 ani
Adolescenta





pentru alergare si intarire - Ursul pacalit, pescarul, bunicul si nepoteii, atent mergi departe ajungi, ceasul - jocuri antrenante



URSUL PACALIT
Copiii sunt dispusi in formatie de cerc, asezat incrucisat, (daca locul permite), numarati din 5 in 5 (1, 2, 3, 4, 5 ; 1, 2, 3, 4, 5...) in centrul cercului se plaseaza un copil care sta ghemuit, „ursul". Intre 2 copii din cerc se pune o batista sau un fular care reprezinta „puiul de urs". Conducatorul jocului striga un numar, de exemplu, 3. Copiii care poarta numarul 3 alearga in jurul cercului, intr-un singur sens. La un moment dat, in timpul alergarii, conducatorul jocului fluiera.

Acela care se afla in dreptul „puiului de urs" il ridica si alearga cu el mai departe. „Ursul" se scoala si alearga dupa el sa-l prinda, avand voie chiar sa traverseze cercul in toate directiile. cand jucatorul oare aire „puiul de urs" este in pericol sa fie prins de „urs", oaiuta sa-l dea altui jucator ou numarul 3 care alearga. Daca reuseste „ursul" continua sa-l urmareasca pe cel oare a primit „puiul". cand cel urmarit este prins schimba locul si rolul cu „ursul". Jocul reincepe cand se striga un alt numar.

PESCARUL
Copiii impreuna cu educatoarea stau in jurul urnei mese. Educatoarea tine in mina o undita oare are un lat, usor strins ca un cerc, asezat pe masa.
La comanda ei de incepere a jocului : „Toti pestisorii acasa!", copiii lovesc masa in dreptul lor ou degetul aratator de la mina dreapta. La comanda : „Toti pestisorii in lacul vecinului!", copiii lovesc repede masa in fata vecinului din dreapta sau din stinga, dupa cum s-a dat comanda, dupa care isi retrag repede miinile de pe masa. La comanda : „Toti pestisorii in Iacul meu!", ei trebuie sa loveasca masa in interiorul latului, iar educatoarea in acest timp cauta sa stringa latul ca sa prinda cit mai multe degete inauntru acestuia.
Ordinea comenzilor se poate schimba dupa dorinta educatoarei.

BUNICUL Sl NEPOTEII
Educatoarea impreuna cu copiii stau grupati intr-un loc al terenului, inapoia unei linii de plecare. La aproximativ 10 m de grupul copiilor, intr-un cerc desenat pe sol, sta un copil care indeplineste rolul „bunicului". Inainte de inceperea jocului, educatoarea se sfatuieste cu copiii ce sa raspunda la intrebarile „bunicului" si cum sa mimeze actiunea pentru a fi intelesi de acesta (copiii pot sa mimeze munca in gradina, in atelier, sa faca un exercitiu etc). Apoi, impreuna cu copiii, se apropie de „bunic" si urmeaza o conversatie in felul urmator :

— Buna ziua, bunicule.
— Buna ziua, nepotei. Unde ati fost ?

— La scoala, raspund copiii.
— Ce ati facut acolo ?

Acestia imita activitatea de la scoala, conform indicatiilor, de exemplu, cititul, impreunind palmele si miscind capul de la stinga la dreapta.
— Ati citit ? Ii intreaba bunicul. Copiii raspund „da" si alearga repede dincolo de linia de plecare ca sa se joace. „Bunicul" ii urmareste pentru a-i prinde. El nu are voie sa-i urmareasca decat pana la linie. Copilul care a fost prins este dus in casa „bunicului". Jocul continua pana cand majoritatea copiilor au fost prinsi.
La auzul acestor cuvinte, copiii se intorc ciu spatele la „povestitor" si alearga in partea opusa a salii, unde trebuie sa atinga peretele. Cel care este prins inainte de a atinge peretele il inlocuieste pe povestitor si jocul continua.

UN, DOI, TREI, LA PERETE !
Copiii suit asezati in formatie pe o linie, inapoia unei linii trasate pe sol, cu spatele la perete. In partea opusa a terenului sta educatoarea, tinind miinile la ochi.
La inceperea jocului, educatoarea comanda rar de doua-trei ori: ,,un, doi, trei la perete!", apoi se intoarce cu fata la copiii care in timpul comenzii alearga spre peretele opus. Ei trebuie sa se opreasca imediat ce comanda a incetat. Copilul care este surprins miscindu-se este penalizat si intors la locul de plecare. Se da o noua comanda si jocul continua pana cand unul dintre copii reuseste sa atinga peretele. Acesta devine conducator in locul educatoarei si jocul continua.

CEASUL
Copiii sunt dispusi in formatie pe o linie, inapoia liniei de plecare. In partea opusa, la o distanta de 10 m, se traseaza o alta linie, de sosire, si la mijlocul ei se deseneaza un cerc in care va sta educatoarea, ea reprezinta „ceasul".
La comanda de incepere a jocului, educatoarea se intoarce cu spatele la copii, iar acestia in cor o intreaba : ,,cit e ceasul?" apoi, alearga spre ea pana ce aud rostind ora. In acel moment ei trebuie sa se opreasca brusc, iar educatoarea se intoarce repede pentru a-i surprinde pe aceia care nu s-au oprit la timp. Cei care au fost surprinsi in miscare sunt trimisi la linia de plecare, unde asteapta din nou intrebarea ,,cit e ceasul?" Jocul continua astfel pana cand primul copil ajunge la linia de sosire si devine conducatorul jocului in locul educatoarei.

ATENT MERGI, DEPARTE AJUNGI
Educatoarea stabileste o distanta intre doua puncte. Dupa aceasta alege un copil pe care il asaza in unul din capetele acestei distante, cu spatele catre coechipieri, cu ochii inchisi ; ceilalti copii stau in celalalt capat, gata de plecare. Acela care sta cu spatele la colectiv rosteste repede sau rar, dupa cum vrea, urmatoarea fraza :

— Atent mergi, departe ajungi !
cand incepe rostirea frazei, toti copiii se deplaseaza, in voie pe terenul de joc, spre el. cand pronunta cuvintul „ajungi", se intoarce repede cu fata catre jucatori. Pe cei care-i surprinde miscindu-se, ii pedepseste, poruncindu-le sa faca unu, doi, patru... sase pasi inapoi sau ii trimite inapoi, de unde au plecat, incepind jocul de la capat.
Cine strabate bine distanta stabilita ia locul celui ce mijeste.







Politica de confidentialitate
Copilasul.com - portalul parintilor si al copiilor - home | contact | parteneri
Home - Copilasul.com Contact