Copilasul.com - fabulele cele mai alese - portalul parintilor - mamici si tatici fabule pentru copii - copilul meu, parinti (mama si tata) vreau sa cresc mare si sanatos
Navigare aproape doi ani
Preconceptia
Sarcina
Nasterea
Copilul sugar - bebelusul
Copilasul 1 - 2 ani
Copilasul 2 - 3 ani
Copilul 3 - 6 ani
Copilul 6 - 11 ani
Adolescenta





pentru alergare si intarire - Stop, ce sport faci, zi si noapte, alb si negru, centru si margine - jocuri pentru gradinita



STOP
Copiii sunt asezati cu spatele la perete, inapoia liniei de plecare. In partea opusa a salii, se deseneaza un cerc in care sta educatoarea cu spatele la copii, ea fiind conducatorul jocului.
La inceperea jocului educatoarea spune : „Alergati repede, fiti atenti... stop!" in timp ce spune aceste cuvinte, copiii inainteaza spre ea, alergind sau mergand repede. La ouvtotul „stop", ei trebuie sa ramana pe loc, iar educatoarea se reintoarce brusc spire a-l surprinde pe cei care nu s-au oprit la timp. Cei ce nu au reusit sa se opreasca sunt trimisi inapoia liniei de plecare. Jocul continua astfel pana cand un copil reuseste sa intre in cerculetul educatoarei si s-o atinga pe umar. El devine conducatorul jocului, care se reia intocmai.
CE SPORT FACI ?
Efectivul grupei este impartit in doua echipe, asezate fata in fata, la 10 m una de cealalta. Echipele isi delimiteaza printr-o linie terenul propriu.
Fiecare isi alege un capitan de echipa si pe baza de numaratoare sau tragere la sorti se stabileste echipa care incepe jocul.
Copiii isi aleg un sport, apoi se duc in fata echipei adverse, la o distanta mica, unde sunt intrebati :

— De unde veniti ?

— De pe terenul de sport (sau din sala de sport) !
— Ce sport practicati ?

Copiii incep sa mimeze sportul ales. Daca ghicesc, capitanul striga tare numele sportului si alearga cu toata echipa dupa ei sa-i prinda inainte de a ajunge in terenul lor, apoi se inverseaza rolurile.

ZI Sl NOAPTE
Efectivul grupei este impartit in doua echipe, egale ca numar, dispuse in formatie pe un sir, inapoia liniilor care delimiteaza „locul de salvare". Copiii se tin de miina foarte apropiati. O echipa primeste numele ,,zi", cealalta „noapte" (fig. 34).
La comanda educatoarei, ambele echipe pornesc in pas de mars, una spre cealalta. La un moment dat, educatoarea striga numele unei echipe, de exemplu: „noapte" ! Componentii e-chipei respective alearga inapoi spre „locul de salvare", fiind urmariti de cealalta echipa, „zi". In alergare, echipele nu mai respecta formatia initiala. Cei prinsi sau atinsi de componentii echipei adverse sunt luati ostateci. Pentru fiecare
ostatec se acorda un punct. La sfirsitul jocului, echipa care are mai multe puncte este declarata castigatoare.
Fiecare echipa trebuie sa fie strigata de acelasi numar de ori. cand jumatate din efectivul unei echipe a fost fa-outa ostateci, jocul se intrerupe si este declarata castigatoare echipa care are cei mai multi jucatori in formatie.

ALB Sl NEGRU
Copiii sunt impartiti in doua echipe, egale ca numar, asezate pe doua linii, spate in spate. O echipa primeste denumirea „negru", iar cealalta „alb". La mijlocul terenului sta educatoarea care tine in mina un disc din carton, care pe o parte este alb si pe cealalta, negru.
Pentru inceperea jocului, educatoarea arunca discul in sus si, dupa ce acesta a cazut, striga culoarea care este deasupra. Copiii a caror culoare a fost strigata trebuie sa alerge dupa ceilalti care reprezinta culoarea opusa si sa-i prinda.
Acestia pot scapa, daca trec de linia trasata de la inceput, in partea opusa a salii, la o departare de aproximativ 10 m de la linia de pornire, in afara careia stau ei. Dupa ce au fost prinsi majoritatea copiilor dintr-o echipa, jocul continua cu schimbarea culorii.

CENTRU Sl MARGINE
Copiii sunt dispusi in formatie de cerc, cite doi, spate in spate. Atit cei din interiorul cercului, cit si cei din exterior stau pregatiti pentru alergare. La comenzile neprevazute ale educatoarei acestia se urmaresc. Daca se comanda „centru", copiii din cercul interior sunt urmariti de partenerii lor, si scapa numai daca se prind lant de brate in mijlocul cercului. Jucatorul care nu a izbutit sa ajunga la centru este luat prizonier. cand se comanda „margine" cei din cercul exterior alearga pentru a nu fi prinsi de perechea din cercul interior. Ei devin prizonieri daca au fost atinsi inainte de a ajunge la marginea terenului. Jocul continua, schim-bindu-se locurile copiilor dupa fiecare comanda.

LUPTA PENTRU STEGULETE
Copiii sunt impartiti in doua echipe, egale ca numair, asezate pe doua linii, fata in fata, la o distanta de aproximativ 8 m. La mijlocul terenului sunt infipte pe teren sau in suporti mai multe stegulete de diverse culori.
La comanda educatoarei, copiii din ambele echipe alearga spre centru. Cine ajunge primul ia un stegulet, apoi alearga la echipa lui, urmarit de adversar ca sa-l prinda. Daca cel urmarit a reusit sa ajunga cu steguletul la echipa, cistiga 1 punct, iar echipa care totalizeaza cele mai multe puncte este declarata cistigatoare.






Politica de confidentialitate
Copilasul.com - portalul parintilor si al copiilor - home | contact | parteneri
Home - Copilasul.com Contact